• z1.jpg
  • z2.jpg
  • z3.jpg
   

Czerwone serca z papieruW dniu 15.02.21r. uczennice klasy 2 TFN wraz z opiekunami udały się do DPS „Światło Nadziei” oraz Domu Inwalidy Bezdomnego Brata Alberta, aby przekazać ich mieszkańcom przygotowane wcześniej z masy solnej walentynkowe serca. Wszystko to w ramach projektu społecznego „Wspólna pomoc daje moc”, Ogólnopolskiej Olimpiady „ZWOLNIENI Z TEORII” oraz zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego. Dziewczyny przekazały życzenia walentynkowe „dużo miłości”, czego życzymy również Wam drodzy Nauczyciele i Uczniowie!

         0    Uczniowie kształcący się w zawodzie technik usług fryzjerskich  
w związku ze zbliżającym się dniem zakochanych wyszli z inicjatywą wykonania uczesań romantycznych. Nostalgiczne piosenki słyszane w radiu i telewizji, poważne poematy
i wdzięczne rymowanki o tematyce miłosnej zapisane na kartkach walentynkowych ,  przepiękne, krwistoczerwone róże towarzyszące spotkaniom dwojga zakochanych w dniu 14 lutego, powinny jeszcze zostać dopełnione odpowiednimi fryzurami i stylizacjami.

            Nasi przyszli fryzjerzy wykonali  rozmaite fryzury wzbogacone o dodatki stosownie dobrane do charakteru stylizacji: serca, kwiaty, pióra, kokardy, spinki, opaski, ozdobne gumki do włosów. Dominowały swobodne upięcia, luźne sploty,  proste warkocze lub kłosy zaplecione na boku, różnych rozmiarów  loki i  fale – lekkie, pełne uroku, niekiedy frywolne formy wzbogacone o delikatny makijaż uzupełniający całościową kompozycję.             Zaproponowali oni m.in.: fryzury ślubne - podkreślające jednocześnie romantyzm i powagę chwili, uczesania wieczorowe – przygotowane na okoliczność kolacji przy świecach, i wreszcie stylizacje walentynkowe – nadające szyku oraz elegancji w dniu Św. Walentego.

            Zapraszam do obejrzenia galerii fryzur zatytułowanej: ,,Fryzura romantyczna
w wielorakich odsłonach’’ , która stanowi kolekcję kilkudziesięciu uczesań wykonanych przez uczniów następujących klas: 1TF, 2TF, 2TFN, 2A, 2AN oraz 3A. Prezentowane stylizacje  tworzyli oni poza pracownią fryzjerską, a w celu uzyskania jak najlepszych efektów, konsultowali się z nauczycielem poprzez wideokonferencje oraz wiadomości tekstowe wysyłane przy użyciu usługi Microsoft Teams.

kartkaswiatecznaliliana

 131372448 3578886302202842 4894634820426773867 nSukces uczniów z zawodu technik fotografii i multimediów.
Przez stan pandemii, omal nam nie umknął fakt, że nasi uczniowie odnoszą sukcesy w konkursach. W konkursie „Fotografowanie moją pasją” organizowanym przez ODK Puchatek, nasi uczniowie zdobyli odpowiednio:
- w temacie: „Człowiek i wszelkie przejawy jego życia”:
Daria Burnat – pierwszą i trzecią nagrodę oraz jedno wyróżnienie (przypominam, że można było oddać maksymalnie trzy zdjęcia, więc każde zdjęcie Darii coś zdobyło),
Radosław Izdebski – drugą nagrodę oraz jedno wyróżnienie;
- w temacie: „Przyroda i krajobraz”:
Wiktoria Suwała – drugą nagrodę oraz dwa wyróżnienia (trzy zdjęcia i wszystkie trzy zauważono i doceniono),
Liliana Żywicka – wyróżnienie.
Serdecznie gratuluję!

         1 Nastrój Świąt Bożego Narodzenia udziela się już  wszystkim. Ulice udekorowane bożonarodzeniowymi iluminacjami, świąteczny wystrój wystaw sklepowych przykuwający wzrok zabieganych przechodniów,  cukiernie kuszące zapachem lukrowanych pierniczków
w kształcie choinek, gwiazd, reniferów, postaci Św. Mikołaja itp., melodie kolęd jeszcze nieśmiało rozbrzmiewające, a przede wszystkim karta kalendarza - przekonują nas najmocniej, że zimowe święta zbliżają się wielkimi krokami.

            Świątecznej magii ulegli również nasi zdolni, przyszli fryzjerzy tworząc piękne, nietypowe uczesania zdobione charakterystycznymi dodatkami: betlejemskimi gwiazdami, gałązkami świerka, jemioły, płatkami śniegu… Niektórzy z nich odwrócili  kilka
stron kalendarza więcej i uformowali uczesania karnawałowe, naznaczone dużą różnorodnością stylów, wzbogacone o wielobarwne wstążki i  kokardy, kwiaty  
w czerwonych, złotych i  czarnych odcieniach z dodatkiem brokatu, spinki zdobione piórami, opaski dekorowane cyrkoniami, kryształkami lub złotymi i srebrnymi kokardkami. Tworzyli oni spójne koki, misterne plecionki, loki i fale – kompozycje charakterystyczne dla czasu świąt  oraz okresu karnawałowych balów.

            Zapraszam do obejrzenia galerii fryzur zatytułowanej: ,,Magia Świąt Bożego Narodzenia oraz czar karnawałowych zabaw ’’, która  stanowi zbiór 80 uczesań wykonanych w trakcie zdalnego nauczania przez uczniów następujących klas: 1 TF, 2 TF, 2 TFN, 2A, 2AN i 3A.

Pozwoli ona być może jeszcze mocniej odczuć magię Świąt Bożego Narodzenia oraz zatrzymać nieco dłużej czar karnawałowych chwil.

131545282 681903472491678 3477397981266862632 nOd września 2020 roku ponownie ruszyliśmy z projektem społecznym Ogólnopolskiej Olimpiady „ZWOLNIENI Z TEORII”. Cztery uczennice z klasy 2 TFN: Magdalena Moskal, Emilia Podulka, Adela Piegdoń i Zuzanna Pluskwik realizują projekt pod hasłem „Wspólna pomoc daje moc”.
W ramach projektu dziewczyny upiekły i ozdobiły pierniki na choinki, które zawiozły do DPS „Światło Nadziei”, Domu Inwalidy Bezdomnego Brata Alberta oraz do Hospicjum w Sanoku. W realizacji działań pomogła pani Renata Rymar oraz pan ogrodnik Mariusz Popiel. Koordynatorami projektu są panie Anna Gładysiewicz i Małgorzata Hnat.
Na czas Świąt i Nowego Roku życzymy wszystkim zdrowia i wzajemnej życzliwości.

1. Harmonogram egzaminów z kwalifikacji w zawodzie sesja styczeń - luty 2021r.

 

2.  Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

 

maraton

Maraton odbywa się co roku w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka (10 grudnia), od wielu lat również w naszej szkole. Wysyłamy apele do władz oraz listy solidarności do osób, których prawa są łamane. Im więcej listów napiszemy, tym większa szansa, że uda nam się poprawić los danego bohatera lub bohaterki. Maraton powstał w Polsce w 2001 roku i urósł do rangi największego na świecie wydarzenia w obronie praw człowieka - w 2018 roku podjęto ponad 5,9 mln akcji na całym świecie. Rezultaty Maratonu są widoczne OD RAZU  - ludzie są uwalniani z więzień, władze reagują na nasze apele, złe prawo jest zmieniane. Listy są OGROMNYM WSPARCIEM DLA BOHATERÓW I ICH BLISKICH – dają im siłę i nadzieję w walce o swoje prawa.

Maraton Pisania Listów to największa globalna akcja na rzecz praw człowieka: na całym świecie rok do roku łączymy siły, aby wspólnie wysyłać apele listowne do władz i wyrazy solidarności w sprawach kilku konkretnych osób, których prawa człowieka są łamane. W 2019 roku wysłaliśmy ponad 6,5 miliona wiadomości!

W tym roku nie możemy zorganizować takiej akcji w szkole, ale możemy wziąć udział w akcji podpisując listy online. Wystarczy kilka kliknięć myszy.

W przedświątecznej gonitwie warto choć na chwilę zatrzymać się, by poznać wyjątkowe historie i w symboliczny sposób okazać pomoc.

Dokładne informacje o akcji i ludziach, których bronimy w tym roku i wzory listów znajdziecie na stronie https://maraton.amnesty.org.pl.

Zapraszamy do udziału w akcji. Wasz list może odmienić czyjeś życie!

Podpisz petycje online- każdy głos jest ważny!

https://maraton.amnesty.org.pl.

1. na glowna stroneUczniowie kształcący się w zawodzie technik usług fryzjerskich oraz fryzjer  w trakcie zdalnego nauczania – na przełomie października i listopada - brali udział w projekcie edukacyjnym:
 ,, Fryzura na szczególną okazję – krok po kroku’’. Mieli oni za zadanie wykonać  uczesanie okolicznościowe: komunijne, ślubne, weselne, karnawałowe itp. w wybranym stylu, dobrać odpowiednie dodatki fryzjerskie oraz  makijaż stanowiący nieodzowny element każdej stylizacji fryzjerskiej. Dodatkowo młodzi fryzjerzy dokumentowali każdy etap tworzonej fryzury poprzez wykonywanie zdjęć lub krótkich filmików  opatrzonych  komentarzem, w którym opisane zostały m.in.: przygotowanie włosów przed wykonaniem planowanego uczesania, sposób formowania fryzury, uzasadnienie doboru formy i elementów uczesania ze względu na profil i kształt twarzy, wykorzystywany sprzęt fryzjerski oraz środki stylizujące. Uczestnicy projektu systematyzowali poszczególne fazy   swojej pracy  tworząc prezentacje multimedialne stanowiące niejako katalog  fryzur okolicznościowych, z którego można skorzystać w celu samodzielnego tworzenia podobnych uczesań.

Mając na uwadze bezpieczeństwo własne i innych w okresie panującej pandemii Covid-19 oraz obostrzenia z nią związane, uczniowie wybrali modelki i modelów spośród osób dzielących wspólne gospodarstwo domowe lub tworzyli stylizacje przy użyciu fryzjerskich główek treningowych. W trakcie tworzenia projektu przyszli fryzjerzy  konsultowali się na bieżąco z nauczycielem  dzięki wideokonferencji prowadzonych przy użyciu usługi  Microsoft Teams.

Należy zauważyć, iż uczestnikami projektu byli uczniowie najmłodszych klas: pierwszych
i drugich, a efekty ich pracy świadczą o niemałym  zaangażowaniu oraz nieprzeciętnych umiejętnościach w tworzeniu nietypowych stylizacji o dużym stopniu trudności. Dzięki takiej inicjatywie,  mieli oni okazję formować fryzury poza pracownią fryzjerską realizując wymagania wynikające z podstawy programowej oraz rozwijać  własne zainteresowania.

            Zapraszam do obejrzenia galerii fryzur okolicznościowych, które stanowią rezultat długotrwałej pracy uczestników projektu edukacyjnego: ,,Fryzura na szczególną okazję  - krok po kroku’’.

art 120 października 2020r. uczniowie klas: II TF oraz II TFN brali udział w szkolnym konkursie fryzjerskim: Antoni Cierplikowski ,,Król Fryzjerów – Fryzjer Królów’’ – życie i dokonania w branży fryzjerskie. Mieli oni okazję sprawdzenia stopnia znajomości faktów z życia fryzjera a przede wszystkim jego dokonań w tej dziedzinie. Poza zadaniami sprawdzającymi w/w aspekty, uczniowie wykonali projekty fryzur damskich inspirowanych fryzurami stworzonymi przez Antoniego Cierplikowskiego - niekwestionowanego mistrza fryzjerstwa XIXw., z którego dziedzictwa korzystają współcześni fryzjerzy.

Konkurs odbył się w trakcie nauki zdalnej. Pierwsza część – zadania dotyczące życia i twórczości fryzjera - została przeprowadzona dzięki zastosowaniu aplikacji internetowej TestPortal umożliwiającej sprawdzenie wiedzy w określonym ograniczonym czasie, monitoring rozwiązujących oraz zapewniającej wiarygodność wyników poprzez wprowadzenie ostrzeżeń i blokad. Każdy uczestnik konkursu uzyskał do niej dostęp poprzez wprowadzenie tzw. indywidualnego kodu dostępu.

Komisja sędziowska najwyżej oceniła posiadaną wiedzę z zakresu życia i twórczości Antoniego Cierplikowskiego oraz umiejętności projektowania fryzur następujących osób: Joanny Indyk - uczennicy kl. II TF (I miejsce), Aleksandry Kędzior – uczennicy kl.II TF (II miejsce), Kamili Woźniak - uczennicy kl. II TFN (III miejsce). Uczestniczkom konkursu, które uzyskały najwyższe wyniki serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

59df2b873b3cf pZ okazji Dnia Nauczyciela wszystkim nauczycielom życzymy dużo szczęścia i  radości z wykonywanej pracy.
Sukcesów zawodowych i samych wzorowych uczniów. Niech wspólnie spędzone dni zostawią tylko dobre wspomnienia.

Samorząd Uczniowski wraz z wszystkimi uczniami Zespołu Szkół Nr 5 w Sanoku.

DSC 033624 września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach w ramach projektu Wybieram Polskie Eko sfinansowanego z Funduszy Mięsa Wieprzowego, Wołowego, Warzyw i Owoców oraz Zbożowego.

W związku z panującą pandemią Covid-19 warsztaty odbyły się w formie zdalnej. W trakcie prezentacji audio oraz telekonferencji z Panią Agnieszką Wieczorek uczniowie zapoznali się z techniką wykrawania mięsa z półtuszy wieprzowej. Kolejnym etapem, było przygotowanie dań z mięsa wieprzowego i wołowego dostarczonego przez organizatorów na potrzeby warsztatów. Uczniowie mieli do dyspozycji również warzywa, owoce, kasze, oleje, przyprawy które pochodziły z ekologicznych upraw. Ważna była inwencja twórcza uczniów, którzy nie mieli do dyspozycji receptur lecz samodzielnie komponowali smaki dobierając do mięsa, warzywa, zboża, przyprawy. W pracowni pachniało, wrzało i działo się wiele a efekty tej całodziennej pracy można pooglądać na zdjęciach.

Dziękujemy Stowarzyszeniu Polska Ekologia za możliwość wzięcia udziału w projekcie oraz Pani Agnieszce Wieczorek za pomoc przy zorganizowaniu warsztatów. Mamy nadzieję że jeszcze nie raz będziemy mieć możliwość razem współpracować.

   
   
© Zespół Szkół nr 5 w Sanoku