• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
   

logo proj u

Regulamin rekrutacji w ramach projektu

„Podkarpacie stawia na zawodowców”

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

§ 1

Definicje

Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o

  1. „biurze projektu” – należy przez to rozumieć siedzibę szkoły – Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, ul. Jagiellońska 22, 38-500 Sanok,
  2. „Komisji Rekrutacyjnej”należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do wszystkich grup wsparcia,
    1. okresie realizacji projektu – od 1 stycznia 2013 r. do 31 października 2014 r.,
    2. „Projekcie” oznacza to Projekt pt. Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany w ramach Działania 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego Partnerem jest Powiat Sanock i- organ prowadzący szkołę Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
      1. „realizatorze” - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
      2. „terenach wiejskich” należy przez to rozumieć (zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego), tereny położone poza granicami administracyjnymi miast – obszary gmin wiejskich oraz część wiejska (leżąca poza miastem) gminy miejsko – wiejskiej. 

§ 2

Zakres wsparcia

  1. Regulamin określa proces rekrutacji uczestniczek i uczestników do Projektu w ramach zadania realizowanego przez Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
  2. Działanie skierowane jest do uczennic i uczniów szkoły Zespółu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
  3. Udział w Projekcie jest bezpłatny, koszty związane z realizacją form wsparcia, współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  4. W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
    1. Zajęcia dodatkowe,
    2. Kursy,
    3. Staże,
    4. Praktyki.
    5. Formy wsparcia, o których mowa w ust. 4 będą się odbywać na podstawie szczegółowego harmonogramu umieszczonego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.
    6. Realizator zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do zmiany ustalonego harmonogramu.

§ 3

Uczestniczki i uczestnicy projektu

  1. W projekcie uczestniczyć mogą uczennice i uczniowie Zespółu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami i zostaną zakwalifikowani do udziałuprojekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
  2. Uczestniczki i uczestnicy projektu zostaną wybrane/-ni na podstawie złożonych formularzy zgłoszeniowych.
  3. Przy wyborze uczestniczek i uczestników projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie się, oprócz wymogów określonych w ust.1, następującymi preferencjami dla poszczególnych działań:
    1. Zajęcia dodatkowe:
    2. Zajęcia dodatkowe – „Moja firma moim miejscem pracy”:
  • ankieta rekrutacyjna badająca zainteresowanie uczniów tematyką zajęć, deklarujących samozatrudnienie po ukończeniu szkoły.
  • kolejność zgłoszeń.
  1. Inne:
  • uczeń konkretnego kierunku/zawodu/klasy,
  • wyniki w nauce – średnia ocen z ostatniej klasy (preferowane wyższe wyniki),
  • poziom motywacji – ankieta rekrutacyjna.
  1. Kursy:
  2. Kurs związany z profilem mundurowym:
  • uczniowie kształcący sie w profilach mundurowych,
  • stan zdrowia,
  • średnia ocen (preferowane wyższe).
  1. Staże:
  • kolejność zgłoszeń,
  • pierwszeństwo mają uczniowie/uczennice osiągający najlepsze wyniki w nauce,
  • (przy większej ilości chętnych)wysoka średnia ocen z przedmiotów zawodowych.
  1. Praktyki:
  • uczeń konkretnego kierunku/zawodu/klasy,
  • płeć uczestnika – preferowane dziewczęta,
  • wyniki w nauce – średnia ocen z ostatniej klasy (preferowane wyższe wyniki),
  • poziom motywacji – ankieta rekrutacyjna.
  1. Uczennice i uczniowie mają prawo do udziału w więcej niż jednym rodzaju zajęćzastrzeżeniem braku możliwości dwukrotnego udziału w takich samych zajęciach).
  2. Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostały zakwalifikowane do udziałuProjekcie, zostają umieszczone na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika / uczestniczki z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany uczeń/ uczennica z listy rezerwowej.
  3. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób takiej samej liczby punktów o kolejności na liście rankingowej rozstrzygają:
    1. termin złożenia formularza zgłoszeniowego,
    2. średnia ocen za ostatni rok szkolny – waga punktowa równa średniej ocen
      w poprzednim roku szkolnym.

§ 4

Proces rekrutacji

  1. Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
  2. Rekrutacja do projektu przeprowadzana będzie cyklicznie, co roku w okresie trwania projektu.
  3. Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą w trakcie roku szkolnego, o ile nie uniemożliwia tego charakter zajęć.
  4. Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, na stronie internetowej szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez wychowawców klas.
  5. Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają formularz zgłoszeniowy (wzór załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowaformularzu, do koordynatora / koordynatorki z ramienia szkoły (w biurze projektu)
  6. W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat / kandydatka może zostać poproszony bezpośrednio lub drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków
    w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych.
  7. Zgłoszenia, które wpłyną po terminie lub będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnioneciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
  8. Dane zawarte w formularzu weryfikuje pod względem formalnym osoba odpowiedzialna za rekrutację.
  1. O zakwalifikowaniu uczniów/uczennic do danej formy wsparcia decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie niniejszego regulaminu.
  2. W przypadku nie zrekrutowania planowanej liczby uczestników / uczestniczek na konkretne zajęcia / kurs, termin rekrutacji może ulec wydłużeniu do 3 miesięcy.
  3. Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie Komisja, za pośrednictwem koordynatorki / koordynatora powiadamia uczniów i uczennice o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
  4. Uczeń / uczennica zakwalifikowany/-na do udziału w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:

- na wniosek nauczyciela/instruktora prowadzącego zajęcia lub wniosek koordynatora uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa w zajęciach,

- w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć,

- samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki,

Jednocześnie w ww. przypadkach Partner zastrzega sobie możliwość dochodzenia od Uczestnika/Uczestniczki kosztów jego/jej uczestnictwa w Projekcie.

  1. Udział danego/ej ucznia/uczennicy w Projekcie może ustać również w przypadku:

- skreślenia z listy uczniów danej szkoły,

- przyczyn losowych (np. długotrwała choroba).

  1. Skreślenia ucznia/uczennicy z listy uczestników projektu w przypadkach, o których mowa w ustępie 12 lub ustępie 13 dokonuje koordynator wpisując równocześnie na listę uczestniczek i uczestników (o ile jest to uzasadnione merytorycznie i możliwe na danym etapie realizacji zajęć / kursu) osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonejlisty.
  2. Koordynator informuje na piśmie organ prowadzący szkołę o zdarzeniach, o których mowa w ust. 12, 1314 niezwłocznie po zaistniałych zmianach.
  3. W chwili rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia każdy z uczniów/uczennic podpisuje:
  • deklarację uczestnictwa w projekcie - załącznik nr 2;
  • oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3;
  • podaje dane osobowe zgodnie z zakresem danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – załącznik nr 1.
  1. Formularz zgłoszeniowy, deklaracja uczestnictwa oraz pozostałe załączniki do regulaminu rekrutacji dostępne są w biurze projektu / sekretariacie szkoły.
  1. O pozytywnym ukończeniu danej formy wsparcia i jednocześnie możliwości uzyskania zaświadczenia w tym zakresie świadczy:
    1. Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć / kursów,
    2. Uczestnictwo w co najmniej 80% stażu,
    3. Pozytywnie zaliczeniu testu końcowego lub innej formy weryfikacji wiedzy/umiejętności zrealizowanej przez nauczyciela/instruktora danej formy wsparcia,
    4. W przypadku kursów dających uprawnienia zawodowe – zgodnie z wymaganiami instytucji certyfikujących.

§ 5

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 12 marca 2013 r.
  2. Uczestniczka / uczestnik projektu ma obowiązek wypełniania ankiet ewaluacyjnych i uczestnictwazajęciach w wyznaczonych terminach.
  3. Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez koordynatora / koordynatorkę (kierownika / kierowniczkę) projektu.

Załączniki:

  1. Wzór formularza zgłoszeniowego;
  2. Wzór deklaracji udziału w projekcie;
  3. Wzór oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

Przygotował: mgr Elżbieta Kokoszka  

Zatwierdził: mgr Halina Dembiczak       

 

 

 

   
   
© Zespół Szkół nr 5 w Sanoku