W roku szkolnym 2012/2013 klasa pierwsza w zawodzie technik usług fryzjerskich, brała udział w lekcjach z wykorzystaniem symulacji biznesowej Wirtualny Doradca

 Innowacją zostali objęci wszyscy uczniowie uczestniczący w zajęciach z przedmiotu podstawy przedsiębiorczości.

Celem innowacji było wdrożenie interaktywnych narzędzi dydaktycznych: gry symulacyjnej Wirtualny Doradca i kursów e-learning.

Efekty: Zwiększenie kompetencji i wiedzy uczniów z zakresu przedsiębiorczości szkół ponadgimnazjalnych oraz nabycie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce poprzez rozwiązywanie problemów opartych na danych rynkowych.

Efektem zastosowania innowacji było:

  • wzrost kompetencji i wiedzy z zakresu przedsiębiorczości wśród uczniów i uczennic,
  • nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej poprzez rozwiązywanie problemów oraz analizowanie informacji płynących z otoczenia dzięki wykorzystaniu gier symulacyjnych w zakresie przedsiębiorczości,
  • wzrost zainteresowania zjawiskami w ekonomii dzięki wykorzystaniu interaktywnych metod nauczania,
  • wzrost kwalifikacji nauczycieli i nauczycielek poprzez udział w szkoleniach pozwalających na wykorzystanie interaktywnych technik nauczania,
  • rozwój kompetencji miękkich wśród uczniów i uczennic – rozwijanie cech przywódczych, umiejętności pracy w grupie, negocjacji i podejmowania decyzji,
  • promowanie roli nauczyciela i nauczycielki jako partnera, trenera, przewodnika
    w procesie zdobywania wiedzy i podejmowania decyzji przez uczniów i uczennice,
  • wzrost motywacji oraz zaangażowania uczniów i uczennic w wyniku uwzględnienia elementu współzawodnictwa między uczestnikami symulacji i uzależnienia indywidualnej oceny z przedmiotu od wyniku wirtualnego przedsiębiorstwa.
  • Pierwsze miejsce zajęła firma „Oaza piękna”, którą reprezentowały uczennice; Angelika Futyma, Barbara Raczkowska, Aleksandra Dżułyk.
  • Autorem innowacji jest: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

 

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.