Z-ca BURMISTRZAMiasta Sanoka

„WYPRAWKA SZKOLNA" - 2013 - Informacja na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów (Dz.U. z 17.07.2013r., poz. 818)

KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY UCZNIOM

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników będzie przysługiwać;

1) uczniom klasy I szkoły podstawowej i uczniom klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 539 zł netto(art.5 ust.l ustawy o świadczeniach rodzinnych),

2) uczniom klasy: II, III, V szkoły podstawowej, II, III, V ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, II szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, V ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia,

V ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, II liceum plastycznego, II lub VIII ogólnokształcącej szkoły baletowej, pochodzącym z rodzin, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 456 zł netto(art.8 ust.l pkt 2 ustawy o pomocy społecznej), 3) uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza powyższe kryteria dochodowe, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (art.7 ustawy o pomocy społecznej),

4) uczniom niepełnosprawnym (słabowidzacym, niesłyszącym, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedna z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej) uczęszczającym w roku szkolnym 2013/2014 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, dla dzieci i młodzieży.

PROCEDURA PRZYZNAWANIA DOFINANSOWANIA ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW

  1. Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgoda przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych,
  2. Wnioski skada się do dyrektora szkoły, do której będzie uczęszczał uczeń od 1 września 2013r., w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta,
  3. Do wniosku należy dołączyć:

-   zaświadczenie o wysokości dochodów: w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów,

-    w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego,

-    w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia I szkoły podstawowej lub klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - można złożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego,

-    w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego (słabowidzacego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowymw stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedna z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej) do wniosku- zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kserokopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczna, w tym poradnię specjalistyczną,

-    w przypadku ubiegania się o pomoc ucznia, którego rodzina znajduje się w trudnej sytuacji życiowej i dochód na osobę w rodzinie przekracza kryterium dochodowe - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.

  1. Wnioski rozpatruje dyrektor szkoły.
  2. dyrektor szkoły po rozpatrzeniu wniosków sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania dofinansowania i przekazuje ją Burmistrzowa Miasta.
  3. po otrzymaniu listy uczniów Burmistrz miasta przekazuje dyrektorom szkół informacje: - o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania pochodzących z rodzin , w których dochód na osobę nie przekroczył kryterium dochodowego,- o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania ze względu na przekroczone kryterium dochodowe i trudną sytuację życiową.
  4. Po przekazaniu środków na realizację zadania dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) koszt zakupu podręczników lub materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu: - faktury VAT,

- rachunku, - paragonu, -oświadczenia o zakupie podręczników lub materiałów dydaktycznych.

Do oświadczenia o zakupie, o którym mowa powyżej, należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. - „ Wyprawka szkolna" .

  1. W przypadku zakupu podręczników lub materiałów7 dydaktycznych, dla grupy uczniów, koszt zakupu podręczników i materiałów dydaktycznych jest zwracany rodzicom ucznia (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczymO do wysokości pomocy, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki i materiały dydaktyczne, zawierającej: - imię i nazwisko ucznia, - klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, - adres szkoły, - wykaz zakupionych podręczników i materiałów dydaktycznych, - kwotę zakupu, - datę zakupu, - czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.

W roku 2013 pomoc dla dodatkowej grupy uczniów, którzy nie spełniają kryterium dochodowe może stanowić 5% uczniów uprawnionych. Z omawianej grupy są wyłączeni uczniowie klas I szkoły podstawowej oraz szkoły muzycznej I-go stopnia.

Wnioski do szkół należy składać do 20 września 2013 roku

Druki do pobrania

 

 

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.