W roku szkolnym 2012/2013 klasa pierwsza w zawodzie technik usług fryzjerskich, brała udział w lekcjach z wykorzystaniem symulacji biznesowej Wirtualny Doradca
Innowacją zostali objęci wszyscy uczniowie uczestniczący w zajęciach z przedmiotu podstawy przedsiębiorczości.
Celem innowacji było wdrożenie interaktywnych narzędzi dydaktycznych: gry symulacyjnej Wirtualny Doradca i kursów e-learning.
Efekty: Zwiększenie kompetencji i wiedzy uczniów z zakresu przedsiębiorczości szkół ponadgimnazjalnych oraz nabycie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce poprzez rozwiązywanie problemów opartych na danych rynkowych.
Efektem zastosowania innowacji było:
- wzrost kompetencji i wiedzy z zakresu przedsiębiorczości wśród uczniów i uczennic,
- nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej poprzez rozwiązywanie problemów oraz analizowanie informacji płynących z otoczenia dzięki wykorzystaniu gier symulacyjnych w zakresie przedsiębiorczości,
- wzrost zainteresowania zjawiskami w ekonomii dzięki wykorzystaniu interaktywnych metod nauczania,
- wzrost kwalifikacji nauczycieli i nauczycielek poprzez udział w szkoleniach pozwalających na wykorzystanie interaktywnych technik nauczania,
- rozwój kompetencji miękkich wśród uczniów i uczennic – rozwijanie cech przywódczych, umiejętności pracy w grupie, negocjacji i podejmowania decyzji,
- promowanie roli nauczyciela i nauczycielki jako partnera, trenera, przewodnika
w procesie zdobywania wiedzy i podejmowania decyzji przez uczniów i uczennice, - wzrost motywacji oraz zaangażowania uczniów i uczennic w wyniku uwzględnienia elementu współzawodnictwa między uczestnikami symulacji i uzależnienia indywidualnej oceny z przedmiotu od wyniku wirtualnego przedsiębiorstwa.
- Pierwsze miejsce zajęła firma „Oaza piękna”, którą reprezentowały uczennice; Angelika Futyma, Barbara Raczkowska, Aleksandra Dżułyk.
- Autorem innowacji jest: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.