Projekt „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” zatwierdzony do realizacji
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój,
Tytuł projektu: „Europejska edukacja nauczycieli w Zespole Szkół Nr 5 w Sanoku”
numer POWERSE -2017-1-PL01-KA101-037673.
Partnerem projektu jest Powiat Sanocki- organ prowadzący szkołę –
Zespół Szkół nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku.
Okres realizacji od 1września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r.
Regulamin rekrutacji do projektu
§ 1
Definicje
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o
- „biurze projektu” – należy przez to rozumieć siedzibę szkoły – Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, 38-500 Sanok,
- „Komisji Rekrutacyjnej” należy przez to rozumieć zespół, którego zadaniem jest rekrutacja uczestników/uczestniczek do projektu,
- okresie realizacji projektu – należy przez to rozumieć czas od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r.,
- „Projekcie” oznacza to Projekt „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Tytuł projektu: „Europejska edukacja nauczycieli w Zespole Szkół Nr 5 w Sanoku” numer POWERSE -2017-1-PL01-KA101-037673,
którego Partnerem jest Powiat Sanocki- organ prowadzący szkołę Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku,
- „realizatorze” - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku.
§ 2
Zakres wsparcia
- Regulamin określa proces rekrutacji uczestniczek i uczestników do Projektu w ramach zadania realizowanego przez Zespół Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku.
- Działanie skierowane jest do kadry edukacyjnej Zespołu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku.
- Udział w Projekcie jest bezpłatny, koszty związane z realizacją form wsparcia, współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- W ramach projektu realizowana będzie następująca forma wsparcia:
- Szkolenia za granicą.
§ 3
Uczestniczki i uczestnicy projektu
- W projekcie uczestniczyć mogą nauczycielki i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 5 im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku, którzy złożyli formularz zgłoszeniowy i zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.
- Uczestniczki i uczestnicy projektu zostaną wybrane/-ni na podstawie złożonych formularzy zgłoszeniowych.
- Przy wyborze uczestniczek i uczestników projektu Komisja Rekrutacyjna kierować będzie się, oprócz wymogów określonych w ust.1, następującymi preferencjami dla poszczególnych:
- ankietą rekrutacyjną (załącznik nr 4) badającą zainteresowanie nauczycieli tematyką zajęć, deklarujących wykorzystanie nabytych kompetencji w pracy z uczniami,
- kolejnością zgłoszeń,
- zobowiązaniem się do realizacji działań projektu,
- deklaracją o dyspozycyjności w okresie trwania mobilności.
- Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostały zakwalifikowane do udziału w Projekcie, zostają umieszczone na liście rezerwowej. W razie skreślenia uczestnika / uczestniczki z listy, na jego miejsce zostaje zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.
- W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób takiej samej liczby punktów o kolejności na liście rankingowej rozstrzyga:
- termin złożenia formularza zgłoszeniowego.
§ 4
Proces rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona jest w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości płci.
- Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie od 11.09 2017r – 25.09.2017r.
- Dopuszcza się rekrutację uzupełniającą w trakcie trwania projektu przed terminem mobilności.
- Informacje o terminie rekrutacji dostępne będą na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły, przekazywane będą w formie ustnej przez zespół rekrutacyjny.
- Nauczyciele ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają formularz zgłoszeniowy (wzór załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w niniejszym regulaminie, do zespołu rekrutacyjnego(w biurze projektu)
- W przypadku uchybień formalnych wymagań rekrutacji kandydat / kandydatka może zostać poproszony/a bezpośrednio lub drogą mailową, telefoniczną lub pisemnie o uzupełnienie braków w dokumentacji w ciągu trzech dni roboczych.
- Zgłoszenia, które wpłyną po terminie lub będą miały braki formalne, które nie zostały uzupełnione w ciągu 3 dni roboczych od wezwania do uzupełnienia nie będą rozpatrywane.
- Dane zawarte w formularzu weryfikuje pod względem formalnym osoba odpowiedzialna za rekrutację.
- O zakwalifikowaniu nauczycieli/nauczycielek do danego szkolenia decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie niniejszego regulaminu.
- W przypadku niezrekrutowania planowanej liczby uczestników / uczestniczek na konkretny kurs, termin rekrutacji może ulec wydłużeniu do 3 miesięcy.
- Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu oraz listy osób rezerwowych. Następnie Komisja, powiadamia nauczycieli/nauczycielki o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
- Nauczyciel/nauczycielka zakwalifikowany/-na do udziału w projekcie może zostać skreślony/a z listy uczestników w przypadku:
- samodzielnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki,
Jednocześnie w ww. przypadku Partner zastrzega sobie możliwość dochodzenia od Uczestnika/Uczestniczki kosztów jego/jej uczestnictwa w Projekcie.
- Udział danego/ej uczestnika / uczestniczki w Projekcie może ustać również w przypadku:
- ustania stosunku pracy,
- przyczyn losowych (np. długotrwała choroba).
- Skreślenia uczestnika/uczestniczki z listy uczestników projektu w przypadkach, o których mowa w ustępie 12 lub ustępie 13 dokonuje koordynator wpisując równocześnie na listę uczestniczek i uczestników (o ile jest to uzasadnione merytorycznie i możliwe na danym etapie realizacji zajęć / kursu) osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy.
- Koordynator informuje na piśmie organ prowadzący szkołę o zdarzeniach, o których mowa w ust. 12, 13 i 14 niezwłocznie po zaistniałych zmianach.
- W chwili rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia każdy z uczestników/uczestniczek podpisuje:
- deklarację uczestnictwa w projekcie - załącznik nr 2;
- oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3;
- podaje dane osobowe zgodnie z zakresem danych osobowych uczestników/uczestniczek biorących udział w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – załącznik nr 1.
- Formularz zgłoszeniowy, deklaracja uczestnictwa oraz pozostałe załączniki do regulaminu rekrutacji dostępne są w biurze projektu / sekretariacie szkoły.
- O pozytywnym ukończeniu danej formy wsparcia świadczy:
- Zaświadczenie ze szkolenia po mobilności.
§ 5
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
- Uczestniczka / uczestnik projektu ma obowiązek wypełniania ankiet ewaluacyjnych i uczestnictwa w szkoleniach w wyznaczonych terminach.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez koordynatora / koordynatorkę (kierownika / kierowniczkę) projektu.
Załączniki:
- Wzór formularza zgłoszeniowego;
- Wzór deklaracji uczestnictwa w projekcie;
- Wzór oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- Wzór ankiety rekrutacyjnej.