.

REGULAMIN INTERNATU

ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5

im. Ignacego Łukasiewicza 

w Sanoku

 

Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią:

1.Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 67. Poz. 329

z 1999r.),

2. Karta Nauczyciela,

3. Rozporządzenie Rady Ministrów z 4.08.93 r. w sprawie warunków, form, trybu przyznawania i wypłacania oraz wysokości pomocy materialnej dla uczniów ( Dz. U. nr 74

z 19.08.1993 r., poz. 350)

4. Statut Zespołu Szkół nr 5 im. im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku

Rozdział 1

Charakter, cel i zadania internatu.

  • 1. Internat Zespołu Szkół Nr 5 w Sanoku jest placówką opiekuńczo-wychowawczą dla uczniów szkoły, słuchaczy ZS Nr 5 mieszkających poza miejscem pobierania nauki,

a w miarę wolnych miejsc – także dla uczniów innych szkół. Jest placówką koedukacyjną.

  • 2. Internat może prowadzić dodatkowo wynajem wolnych pomieszczeń i pokojów dla osób prywatnych i grup zorganizowanych.
  • 3. Regulamin określa szczegółowe zasady działalności internatu, tworzy warunki dla rozwijania samorządności wychowanków, partnerstwa i współodpowiedzialności za funkcjonowanie placówki.
  • 4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.01.2020 po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną.
  • 5. Zadaniem internatu jest zapewnienie całodobowej opieki wychowawczej mieszkańcom w okresie kształcenia poza miejscem stałego zamieszkania.
  • 6. Internat planuje i realizuje swoje zadania we współpracy ze szkołami, do których uczęszczają wychowankowie oraz ich rodzicami (opiekunami prawnymi), organizacjami młodzieżowymi oraz placówkami działającymi w środowisku (kluby sportowe, świetlice, domy kultury).
  • 7. Zadania internatu:

1. zapewnienie wychowankom całodziennego wyżywienia i zakwaterowania;

2. zapewnienie właściwych warunków sanitarno-higienicznych;

3. zapewnienie warunków do nauki, rozwijania zainteresowań, zamiłowań

i uzdolnień;

4. stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze oraz organizowanie kulturalnej rozrywki;

5. upowszechnianie kultury fizycznej oraz warunków stałego uprawiania sportu

i dbałości

o stan zdrowia;

6. wdrażanie do samodzielnego wykonywania określonych prac porządkowo-gospodarczych;

7. wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności

i samorządności;

8. umożliwienie wychowankom podtrzymywanie tożsamości narodowej etnicznej, językowej i religijnej;

9. prowadzenie działalności opiekuńczo wychowawczej w oparciu o Plan Pracy Opiekuńczo-Wychowawczej Internatu;

10. działanie w oparciu o procedury zapewniające wychowankom poczucie bezpieczeństwa.

 

Rozdział 2

Warunki przyjęcia do internatu.

 

  • 8. Podstawowym warunkiem umożliwiającym zamieszkanie w internacie jest:

1. złożenie podania o internat;

2. pisemne zobowiązanie ze strony rodzica/opiekuna i dziecka do przestrzegania przepisów i regulaminów obowiązujących w internacie;

3. podpisanie przez rodziców/ opiekunów prawnych formularza zgody na leczenie szpitalne dziecka, kontrolowanie stanu dziecka przy użyciu testera obecności alkoholu lub środków psychotropowych.

  • 9. W przypadkach szczególnie uzasadnionych warunkami materialnymi, zdrowotnymi i wychowawczymi, do internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały

w miejscowości będącej siedzibą szkoły, do której uczęszcza.

 

  • 10. Pobyt w internacie jest płatny, odpłatność za internat reguluje decyzja Zarządu Powiatu.

 

  • 11. Uczniów mieszkających w internacie obowiązuje kaucja zwrotna w wysokości ustalonej zarządzeniem dyrektora szkoły, płatna pierwszego dnia zamieszkania w internacie

w danym roku szkolnym.

  • 12.Pierwszeństwo w przyjęciu do internatu przysługuje:

1. wychowankom domów dziecka oraz rodzin zastępczych;

2. dzieciom samotnych matek lub ojców;

3. dzieciom z rodzin wielodzietnych i rodzin znajdujących się w szczególnie trudnych warunkach materialnych;

4. uczniom, którzy mieszkali w internacie w poprzednim roku szkolnym;

  • 13. Podanie o przyjęcie do internatu składa uczeń (rodzice lub opiekunowie) w terminie – do 15 sierpnia w sekretariacie szkoły lub w pokoju wychowawców (podając adres stałego zamieszkania, motywację o przyjęcie oraz określając, na jak długi okres ).
  • 14.Przyjęcia do internatu odbywają się do 25 września każdego roku szkolnego.
  • 15. Decyzję w sprawie przyjęcia do internatu podejmuje – w przypadku, gdy ilość miejsc jest większa lub równa ilości kandydatów – dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Rady Wychowawczej. W przeciwnym wypadku o zakwalifikowaniu decyduje komisja kwalifikacyjna, powołana przez dyrektora szkoły.
  • 16. Uczniowi, który nie został przyjęty do internatu, przysługuje prawo odwołania się do dyrektora szkoły, w ciągu 7 dni od chwili podjęcia decyzji.
  • 17. Do internatu może nie być przyjęty wychowanek, który rażąco naruszał Regulamin Internatu lub z przyczyn wychowawczych został skreślony z listy wychowanków internatu w poprzednim roku szkolnym.
  • 18. Wewnętrzne życie w internacie reguluje regulamin dla wychowanków i rozkład dnia, który uwzględnia czas na odpoczynek, naukę, kulturę, sport, pracę, zajęcia higieniczno-porządkowe, sen i czas wolny zorganizowany.

Rozdział 3

Prawa i obowiązki wychowanków.

 

  • 19. Internat zapewnia wychowankom bezpieczeństwo i zaspokojenie potrzeb poprzez:

1. całodobową opiekę wychowawczą;

2. ochronę przed przemocą i innymi przejawami patologii społecznej realizując zadania Planu Opiekuńczo Wychowawczego;

3. bieżące przeglądy przez jednostki kontrolujące stan techniczny budynku: Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Państwowa Straż Pożarna.

  • 20. Wychowanek przebywający w internacie ma prawo do:

1. doraźnej pomocy lekarskiej udzielanej przez pogotowie ratunkowe lub szpital,

a także przychodnie lekarskie, które domagają się podpisania umowy pomiędzy pełnoletnim wychowankiem (rodzicami lub prawnymi opiekunami nieletniego wychowanka),

a przychodnią;

2. zakwaterowania i odpłatnego całodziennego wyżywienia;

3 korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu, służących do nauki własnej, rozwijania i pogłębiania zainteresowań i uzdolnień, wypoczynku i uczestniczenia
w zajęciach organizowanych w internacie oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach ( sportowych, technicznych, kulturalnych) prowadzonych przez placówki, świetlice czy kluby działające w środowisku;

4 korzystania z pomocy wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz
we wszystkich sprawach dotyczących nauki  i zamieszkania w internacie;

5 wyjazdu do domu w ciągu tygodnia (od poniedziałku do czwartku) za zgodą rodziców (prawnych opiekunów), którzy mają obowiązek poinformowania o tym wychowawcę dyżurnego;

6 przyjmowania osób odwiedzających go – w pomieszczeniach ogólnych internatu, np. świetlica, za zgodą dyżurującego wychowawcy;

7 współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i  organizacyjnych internatu;

8 życzliwego, podmiotowego traktowania przez w procesie opiekuńczo-wychowawczym przez wszystkich pracowników internatu;

9 swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia internatu, a także światopoglądowo-religijnych - jeśli nie narusza to dobra innych osób;

10 wybierania i kandydowania do Rady Samorządu Internatu;

11 wpływania na życie placówki poprzez działalność samorządową;

12 wyjścia z internatu na zasadach ustalonych przez Regulamin Internatu;

13 sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny swojego postępowania.

  • 21. Wychowanek przebywający w internacie ma obowiązek:

1.przestrzegać regulaminu i rozkładu dnia w internacie;

2. systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne;

3. uczestniczyć w nauce własnej wg zasad obowiązujących w internacie;

4. uczestniczyć w zorganizowanych formach zajęć w internacie;

5. przedłożyć pisemną zgodę rodziców/prawnych opiekunów na udział w zajęciach dodatkowych (Szkoła Muzyczna, treningi, inne) poza budynkiem internatu;

6. utrzymywać czystość w pomieszczeniach mieszkalnych i ogólnie dostępnych, sanitariatach oraz w otoczeniu internatu;

7. prawidłowo użytkować mienie internatu, a w przypadku zawinionej szkody pokryć koszty naprawy;

8. w dniu wyjazdu do domu  uporządkować i zdać pokój wychowawcy dyżurującemu;

9. uczestniczyć w pracach na rzecz szkoły, internatu oraz środowiska;

10. wykupić całodzienne wyżywienie i regularnie uiszczać opłaty za wyżywienie,                        i zakwaterowanie;

11. kulturalnie zachowywać się w każdej sytuacji;

a) okazywać szacunek wychowawcom i pracownikom placówki;

b) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora, wychowawców oraz ustaleniom Rady Internatu;

12. przestrzegać zasad współżycia społecznego, a w szczególności:

a) okazywać szacunek kolegom;

b) przeciwstawiać się przejawom brutalności, wulgarności;

c) szanować poglądy i przekonania innych ludzi, wolność i godność osobistą drugiego człowieka;

13. być odpowiedzialnym za własne życie, zdrowie i wystrzegać się nałogów;

a) uczeń nie może palić tytoniu, pić alkoholu, używać narkotyków i jakichkolwiek środków psychoaktywnych;

14. dbać o higienę osobistą;

15. dopełnić obowiązku meldunku w terminie do 3 miesięcy;

16. zachowywać kulturę spożywania posiłków i poszanowania żywności;

17. każde wyjście z internatu zgłosić wychowawcy dyżurnemu (np. na salę, podwórko,
do sklepu itp.);

18. pozostawiać klucze od pokoi mieszkalnych u wychowawcy dyżurnego,

19. przestrzegać godzin powrotu do internatu (klasy I do 20.00, klasy starsze do 21.00),

20. przestrzegać ciszy nocnej (22°°- 6°°);

a) gasić światło o godzinie 22°° (za zgodą wychowawcy dyżurnego wychowanek może się uczyć po 22.00 przy lampce nocnej);

b) w czasie ciszy nocnej nie można korzystać z urządzeń multimedialnych;

21. przestrzegać zasad bhp i przepisów p. pożarowych;

22. zgłaszać wychowawcy dyżurującemu zwolnienia z zajęć lekcyjnych;

23. sprzątać jadalnię po kolacji wg harmonogramu dyżurów

24. korzystać z własnych komputerów tylko zgodnie z procedurami bezpiecznego korzystania z Internetu i zasadami ciszy nocnej.

  • 22. Wychowankom internatu zabrania się:

1. wprowadzania do pokoi i na teren placówki osób niezamieszkałych w internacie bez uzgodnienia z wychowawcą;

2. spożywania alkoholu na terenie internatu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;

3. palenia papierosów, e-papierosów oraz posiadanie wszelkiego rodzaju akcesoriów z nimi związanych,

4. używania wszelkiego rodzaju środków odurzających i psychoaktywnych, jak też przebywania pod ich wpływem oraz ich wnoszenie, posiadanie i rozprowadzania;

5. gromadzenia w pokoju puszek i butelek po alkoholu;

6. posiadania przedmiotów mogących wskazywać na zażywanie środków odurzających;

7.posiadania i używania wszelkiego rodzaju przedmiotów niebezpiecznych dla życia

i zdrowia;

8. używania urządzeń elektrycznych gospodarstwa domowego w pokojach mieszkalnych oraz palenia świeczek i kadzidełek;

9. pozostawianie otwartych pokoi, gdy nikt w nich nie przebywa;

10.dokonywania samosądów;

11. wykorzystywania słabszych, znęcanie się itp.;

12. naklejania bezpośrednio na szafy, ściany i drzwi elementów dekoracyjnych;

13. przestawiania mebli;

14. wchodzenia do pokoi podczas nieobecności mieszkańców i korzystania z cudzej własności;

15.przebywania w internacie podczas przerw 5-cio minutowych.

 

Rozdział 4

Kary i Nagrody

  • 23. Wychowanka można nagrodzić za:

1. wzorową postawę;

2. pracę społeczną;

3. osiągnięcia sportowe, artystyczne, naukowe i inne.

  • 24. Nagrodami, o których mowa w §23 ust.1. 2. 3.są:

1. ustna pochwała wychowawcy wobec wszystkich wychowanków
w internacie;

2. pochwała wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;

3. list pochwalny do rodziców;

4. dyplom uznania od dyrektora szkoły.

  • 25.Wychowawca lub dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Wychowawczej

w internacie, może postanowić o przyznaniu nagrody w innej formie.

  • 26. Z tego samego tytułu można przyznać więcej niż jedną nagrodę.
  • 27. Z wnioskiem o przyznanie nagrody może wystąpić Dyrektor Szkoły, Rada

wychowawcza w internacie, wychowawca lub Rada Samorządu Internatu.

  • 28. Wychowanka można ukarać za nieprzestrzeganie postanowień regulaminu, zarządzeń i uchwał organów szkoły lub instytucji upoważnionych do ich wydawania.
  • 29. Wychowanek może zostać ukarany:

1. ustnym upomnieniem wychowawcy internatu;

2. naganą wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;

3. naganą dyrektora szkoły;

4. zawieszeniem prawa do zamieszkania w internacie na określony czas;

5. skreśleniem z listy wychowanków internatu.

  • 30. Zastosowana kara powinna być adekwatna do popełnionego uchybienia.
  • 31. Kary nie mogą być stosowane w sposób naruszający nietykalność i godność osobistą wychowanka.
  • 32. Kary z wyjątkiem wymienionych w §29 ust. 1.2. nakłada Dyrektor Szkoły.
  • 33. Od kar nałożonych przez dyrektora z zastrzeżeniem §29. ust.3. przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
  • 34. Przed podjęciem rozstrzygnięcia dyrektor zasięga opinii Rady Wychowawczej

Internatu oraz opinii wychowawcy klasy.

  • 35. Wychowanek może być ukarany skreśleniem z listy mieszkańców internatu za:

1. szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia;

2.spożywanie i/lub rozprowadzanie narkotyków i wszelkiego rodzaju środków psychoaktywnych;

3. spożywanie alkoholu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;

4. rozboje, niszczenie mienia i narażanie współmieszkańców na zagrożenia życia i zdrowia;

5. nie wywiązywania się z obowiązków szkolnych (np. nie uczęszczanie na zajęcia szkolne);

6. nieprzestrzeganie przepisów bhp i p- poż., itp.;

  • 36. Mieszkaniec może zostać pozbawiony miejsca w internacie w przypadku nieterminowego regulowania należności finansowych wobec internatu, nie dopełnienia formalności meldunkowych. Decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły w porozumieniu z Radą Wychowawczą Internatu.
  • 37. Skreślenia wychowanka z listy mieszkańców internatu w formie decyzji dokonuje Dyrektor Szkoły.
  • 38. Skreślenie następuje na podstawie wniosku Rady Wychowawczej Internatu.
  • 39. Zastosowanie kary, o której mowa w §35. ust.2.3.4. jest obligatoryjne, jeżeli uprawniony organ udowodnił wychowankowi popełnienie przewinienia /przestępstwa.
  • 40. Uczeń skreślony z listy mieszkańców nie ma prawa ubiegania się ponownie

o miejsce w internacie.

 

 

Rozdział 5

Organizacja pracy w internacie.

 

  • 41. Internat realizuje swoje zadania wychowawcze przez cały rok szkolny z przerwą na okres ferii zimowych i letnich oraz innych dni i świąt, które określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
  • 42. Młodzież wyjeżdża po zakończonych zajęciach szkolnych w piątek do domu rodzinnego z możliwością powrotu do internatu w niedzielę.
  • 43.Praca w placówce odbywa się zgodnie z planem dnia i prowadzona jest w grupach wychowawczych oraz w kołach zainteresowań.
  • 44.Liczbę wychowanków w grupie określa Dyrektor Szkoły w porozumieniu

z organem prowadzącym

  • 45.Godzina zajęć wychowawczych trwa 60 min
  • 46.tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych bezpośrednio z wychowankiem lub na jego rzecz dla nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć wynosi 30 godzin. Czas pracy nauczyciela- wychowawcy nie może przekraczać 40 godzin na tydzień
  • 47.Zajęcia i czynności realizowane w ramach tygodniowego - obowiązkowego wymiaru godzin zajęć opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych z wychowankami są rejestrowane i rozliczane w dziennikach zajęć w okresach tygodniowych
  • 48.Za całokształt pracy wychowawczej z grupą odpowiedzialny jest wychowawca grupy, który współdziała z młodzieżą w realizowaniu zadań grupy.
  • 49.Opiekę w porze nocnej sprawuje wychowawca.
  • 50.W uzasadnionych przypadkach opiekę w porze nocnej może sprawować osoba wyznaczona przez dyrektora

 

 

 

 

Rozdział 6

Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi.

 

  • 51. Rodzice/opiekunowie prawni wnoszą opłaty za-posiłki, zakwaterowanie, kaucję,

(opłata za zakwaterowanie i kaucja jest obowiązkowa).

 

  • 52. Wysokość opłat w internacie ustala Dyrektor Szkoły z organem prowadzącym.
  • 53. Wysokość opłat może ulec zmianie w ciągu roku szkolnego.
  • 54. O zmianie wysokości opłat dyrektor powiadamia rodziców/opiekunów prawnych

i wychowanków przynajmniej miesiąc przed wprowadzeniem zmian na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły.

  • 55. Opłaty wnosi się z góry do 15 dnia każdego miesiąca.
  • 56. Karty żywieniowe mogą być zwrócone z trzydniowym wyprzedzeniem po wcześniejszym zgłoszeniu w biurze stołówki.
  • 57. Koszty odliczenia opłat uwzględnia się w następnym miesiącu.
  • 58. Kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi odbywa się poprzez-kontakt osobisty (np. w czasie wywiadówek itp.), telefoniczny i listowy.
  • 59. Rodzice/opiekunowie prawni mają prawo do znajomości Regulaminu Internatu, uzyskania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i postawy na terenie placówki.
  • 60. O rezygnacji z zamieszkania dziecka w internacie rodzic powiadamia dyrektora szkoły lub wychowawcę grupy.
  • 61. Rodzice/opiekunowie prawni biorą odpowiedzialność i podejmują decyzje w sprawach dotyczących ich małoletnich/pełnoletnich dzieci
  • 62. W uzasadnionych przypadkach : ograniczenia praw rodzicielskich , śmierć rodziców itp. pełnoletni wychowanek ponosi odpowiedzialność sam za siebie.

Rozdział 7

Organy internatu.

 

  • 63.Organami internatu są: Wicedyrektor ds internatu; Rada Wychowawcza Internatu, Rada Samorządu Internatu (RSI).
  • 64. Wicedyrektor ds. internatu stoi na czele Rady Wychowawczej.
  • 65. Rada Wychowawcza Internatu jest kolegialnym organem Internatu, który m.in.: opiniuje plan pracy, ocenia sytuację wychowawczą, dokonuje oceny pracy w poszczególnych grupach wychowawczych.
  • 66. W skład Rady Wychowawczej Internatu wchodzą wszyscy nauczyciele - wychowawcy internatu.
  • 67. Do zadań Rady Wychowawczej internatu należy:

1.inicjowanie i organizowanie różnych form pracy opiekuńczo-wychowawczej
w internacie;

2.opracowanie programu i planu pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,

3.dokonywanie analizy i oceny pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,

4.stawianie wniosków w sprawie nagradzania i udzielania kar wychowankom.

 

  • 68. Obowiązki wychowawcy internatu określają odpowiednie postanowienia Ustawy Karty Nauczyciela z 26.01.1982r.z późniejszymi zmianami oraz Statut Zespołu Szkół Nr 5
    w Sanoku.

1. Ponadto do obowiązków wychowawcy należy:

  1. organizowanie i kierowanie pracą grupy wychowanków, która została mu powierzona;
  2. dbanie o zdrowie i życie młodzieży;
  3. troska o właściwy przebieg zajęć w internacie wg rozkładu dnia;
  4. rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków powierzonych opiece;
  5. poszanowanie intymności i godności osobistej wychowanków;
  6. uczenie prawdomówności, punktualności, dotrzymywania słowa;
  7. organizowanie wzajemnej pomocy w nauce, zwłaszcza w wyrównywaniu poziomu wiedzy;
  8. udzielanie porad i pomocy wychowankom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle niepowodzeń szkolnych i kontaktów rówieśniczych;
  9. kontaktowanie się z wychowawcami klas, pedagogami, rodzicami, opiekunami w zakresie postępów w nauce i zachowaniu wychowanków;
  10. czuwanie nad wywiązywaniem się wychowanków z obowiązków szkolnych, udziałem
    w zajęciach, zwłaszcza lekcyjnych, odrabianiem prac domowych;
  11. rozmowy i spotkania z wychowankami;
  12. kształtowanie kultury ogólnej wychowanków;
  13. troska o bezpieczeństwo wychowanków oraz kształtowanie w nich nawyków przestrzegania higieny;
  14. prowadzenie dokumentacji, realizacja planu opiekuńczo - wychowawczego i uchwał Rady Pedagogicznej;
  • 69. Wychowawca ma prawo otworzyć szafę i tapczan w celu kontroli czystości.
  • 70. Internat nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe będące własnością wychowanków.
  • 71. Wybory do Rady Samorządu Internatu są przeprowadzane co 2 lata w wyborach bezpośrednich, a wybory uzupełniające przeprowadzone są stosownie do potrzeb.
  • 72. W skład Rady Samorządu Internatu wchodzą: przewodniczący, z-ca przewodniczącego , sekretarz, skarbnik, dwóch członków.
  • 73. Rada Samorządu Internatu jest reprezentantem ogółu mieszkańców. Rada Samorządu może przedstawić Radzie Wychowawców wnioski w sprawach dotyczących mieszkańców internatu.
  • 74. Kompetencje Rady Samorządu Internatu:

1. opracowuje własny plan pracy, który uzgodniony jest z Radą Wychowawczą;

2. współpracuje z wychowawcami;

3. troszczy się o dobrą atmosferę, ład i porządek w internacie;

4. współdecyduje w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;

5. ma prawo do działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem.

Rozdział 8

 

Dokumentacja.

 

  • 75. Internat prowadzi następującą dokumentację:

1.dzienniki zajęć grup wychowawczych;

2.księgę ewidencji wychowanków;

3.książki wyjść i wyjazdów wychowanków;

4.plan pracy opiekuńczo-wychowawczej internatu

5.książkę meldunkową;

6.zeszyt uwag i spostrzeżeń o wychowanku;

7.internat może prowadzić książkę protokołów Rady Wychowawczej Internatu oraz książkę zarządzeń i ogłoszeń.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.