NA ROK SZKOLNY
2024/2025
Kwaterowanie w Internacie ZS Nr 5 w Sanoku w roku szkolnym 2023/2024
- Szczegóły
- Autor: Grzegorz B
Przed zakwaterowaniem do internatu należy zapoznać się z Regulaminem Internatu (dostępny przy kwaterowaniu). Niezbędne informacje o zasadach pobytu wychowanków w internacie są dostępne na stronie internetowej szkoły www.zs5sanok.pl
- Osoby kwaterujące się zobowiązane są do wcześniejszego powiadomienia wychowawców lub dyrektora ds. internatu o dniu przyjazdu do placówki w celu zaplanowania posiłków (pod nr tel. 13 463 23 84 lub 13 463 23 83, 13 463 23 85 lub przez Messenger)
- Przyjazd do internatu możliwy jest od dnia 3 września 2023r. (niedziela) od godz. 1600 do godz. 20.00
- Uczniowie przyjeżdżający do internatu po raz pierwszy proszeni są o przyjazd
z rodzicem./prawnym opiekunem. - Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do zapoznania się z Regulaminem Internatu
- Przydział pokoju oraz odbiór klucza dla wychowanków, którzy przyjeżdżają do internatu po raz pierwszy będzie miał miejsce w biurze stołówki (parter). Pozostali wychowankowie odbierają klucze w pokoju wychowawców na odpowiednim piętrze (dziewczęta - p. II i chłopcy -parter)
- Do internatu nie należy przywozić sprzętu typu żelazka, czajniki, kuchenki elektryczne itd.
- Wychowankowie przywożą ze sobą własny komplet pościeli, prześcieradło i poszewkę, rzeczy osobiste, własne środki higieniczne oraz sztućce, talerzyk, miskę i kubek do własnego użytku, skrócony odpis aktu urodzenia lub dowód osobisty/paszport
(do zameldowania). - Żywienie w internacie będzie obowiązywać od dnia 04.09.2022r. (poniedziałek od śniadania.
- Opieka w internacie w roku szkolnym 2023/24 sprawowana jest od niedzieli od godz.
1600 do piątku do godz. 1700. Placówka nie zapewnia opieki weekendowej.
Regulamin Internatu
- Szczegóły
- Autor: Grzegorz B
.
REGULAMIN INTERNATU
ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5
im. Ignacego Łukasiewicza
w Sanoku
Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią:
1.Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 67. Poz. 329
z 1999r.),
2. Karta Nauczyciela,
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z 4.08.93 r. w sprawie warunków, form, trybu przyznawania i wypłacania oraz wysokości pomocy materialnej dla uczniów ( Dz. U. nr 74
z 19.08.1993 r., poz. 350)
4. Statut Zespołu Szkół nr 5 im. im. Ignacego Łukasiewicza w Sanoku
Rozdział 1
Charakter, cel i zadania internatu.
- 1. Internat Zespołu Szkół Nr 5 w Sanoku jest placówką opiekuńczo-wychowawczą dla uczniów szkoły, słuchaczy ZS Nr 5 mieszkających poza miejscem pobierania nauki,
a w miarę wolnych miejsc – także dla uczniów innych szkół. Jest placówką koedukacyjną.
- 2. Internat może prowadzić dodatkowo wynajem wolnych pomieszczeń i pokojów dla osób prywatnych i grup zorganizowanych.
- 3. Regulamin określa szczegółowe zasady działalności internatu, tworzy warunki dla rozwijania samorządności wychowanków, partnerstwa i współodpowiedzialności za funkcjonowanie placówki.
- 4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.01.2020 po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną.
- 5. Zadaniem internatu jest zapewnienie całodobowej opieki wychowawczej mieszkańcom w okresie kształcenia poza miejscem stałego zamieszkania.
- 6. Internat planuje i realizuje swoje zadania we współpracy ze szkołami, do których uczęszczają wychowankowie oraz ich rodzicami (opiekunami prawnymi), organizacjami młodzieżowymi oraz placówkami działającymi w środowisku (kluby sportowe, świetlice, domy kultury).
- 7. Zadania internatu:
1. zapewnienie wychowankom całodziennego wyżywienia i zakwaterowania;
2. zapewnienie właściwych warunków sanitarno-higienicznych;
3. zapewnienie warunków do nauki, rozwijania zainteresowań, zamiłowań
i uzdolnień;
4. stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze oraz organizowanie kulturalnej rozrywki;
5. upowszechnianie kultury fizycznej oraz warunków stałego uprawiania sportu
i dbałości
o stan zdrowia;
6. wdrażanie do samodzielnego wykonywania określonych prac porządkowo-gospodarczych;
7. wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności
i samorządności;
8. umożliwienie wychowankom podtrzymywanie tożsamości narodowej etnicznej, językowej i religijnej;
9. prowadzenie działalności opiekuńczo wychowawczej w oparciu o Plan Pracy Opiekuńczo-Wychowawczej Internatu;
10. działanie w oparciu o procedury zapewniające wychowankom poczucie bezpieczeństwa.
Rozdział 2
Warunki przyjęcia do internatu.
- 8. Podstawowym warunkiem umożliwiającym zamieszkanie w internacie jest:
1. złożenie podania o internat;
2. pisemne zobowiązanie ze strony rodzica/opiekuna i dziecka do przestrzegania przepisów i regulaminów obowiązujących w internacie;
3. podpisanie przez rodziców/ opiekunów prawnych formularza zgody na leczenie szpitalne dziecka, kontrolowanie stanu dziecka przy użyciu testera obecności alkoholu lub środków psychotropowych.
- 9. W przypadkach szczególnie uzasadnionych warunkami materialnymi, zdrowotnymi i wychowawczymi, do internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały
w miejscowości będącej siedzibą szkoły, do której uczęszcza.
- 10. Pobyt w internacie jest płatny, odpłatność za internat reguluje decyzja Zarządu Powiatu.
- 11. Uczniów mieszkających w internacie obowiązuje kaucja zwrotna w wysokości ustalonej zarządzeniem dyrektora szkoły, płatna pierwszego dnia zamieszkania w internacie
w danym roku szkolnym.
- 12.Pierwszeństwo w przyjęciu do internatu przysługuje:
1. wychowankom domów dziecka oraz rodzin zastępczych;
2. dzieciom samotnych matek lub ojców;
3. dzieciom z rodzin wielodzietnych i rodzin znajdujących się w szczególnie trudnych warunkach materialnych;
4. uczniom, którzy mieszkali w internacie w poprzednim roku szkolnym;
- 13. Podanie o przyjęcie do internatu składa uczeń (rodzice lub opiekunowie) w terminie – do 15 sierpnia w sekretariacie szkoły lub w pokoju wychowawców (podając adres stałego zamieszkania, motywację o przyjęcie oraz określając, na jak długi okres ).
- 14.Przyjęcia do internatu odbywają się do 25 września każdego roku szkolnego.
- 15. Decyzję w sprawie przyjęcia do internatu podejmuje – w przypadku, gdy ilość miejsc jest większa lub równa ilości kandydatów – dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Rady Wychowawczej. W przeciwnym wypadku o zakwalifikowaniu decyduje komisja kwalifikacyjna, powołana przez dyrektora szkoły.
- 16. Uczniowi, który nie został przyjęty do internatu, przysługuje prawo odwołania się do dyrektora szkoły, w ciągu 7 dni od chwili podjęcia decyzji.
- 17. Do internatu może nie być przyjęty wychowanek, który rażąco naruszał Regulamin Internatu lub z przyczyn wychowawczych został skreślony z listy wychowanków internatu w poprzednim roku szkolnym.
- 18. Wewnętrzne życie w internacie reguluje regulamin dla wychowanków i rozkład dnia, który uwzględnia czas na odpoczynek, naukę, kulturę, sport, pracę, zajęcia higieniczno-porządkowe, sen i czas wolny zorganizowany.
Rozdział 3
Prawa i obowiązki wychowanków.
- 19. Internat zapewnia wychowankom bezpieczeństwo i zaspokojenie potrzeb poprzez:
1. całodobową opiekę wychowawczą;
2. ochronę przed przemocą i innymi przejawami patologii społecznej realizując zadania Planu Opiekuńczo Wychowawczego;
3. bieżące przeglądy przez jednostki kontrolujące stan techniczny budynku: Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Państwowa Straż Pożarna.
- 20. Wychowanek przebywający w internacie ma prawo do:
1. doraźnej pomocy lekarskiej udzielanej przez pogotowie ratunkowe lub szpital,
a także przychodnie lekarskie, które domagają się podpisania umowy pomiędzy pełnoletnim wychowankiem (rodzicami lub prawnymi opiekunami nieletniego wychowanka),
a przychodnią;
2. zakwaterowania i odpłatnego całodziennego wyżywienia;
3 korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu, służących do nauki własnej, rozwijania i pogłębiania zainteresowań i uzdolnień, wypoczynku i uczestniczenia
w zajęciach organizowanych w internacie oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach ( sportowych, technicznych, kulturalnych) prowadzonych przez placówki, świetlice czy kluby działające w środowisku;
4 korzystania z pomocy wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz
we wszystkich sprawach dotyczących nauki i zamieszkania w internacie;
5 wyjazdu do domu w ciągu tygodnia (od poniedziałku do czwartku) za zgodą rodziców (prawnych opiekunów), którzy mają obowiązek poinformowania o tym wychowawcę dyżurnego;
6 przyjmowania osób odwiedzających go – w pomieszczeniach ogólnych internatu, np. świetlica, za zgodą dyżurującego wychowawcy;
7 współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu;
8 życzliwego, podmiotowego traktowania przez w procesie opiekuńczo-wychowawczym przez wszystkich pracowników internatu;
9 swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia internatu, a także światopoglądowo-religijnych - jeśli nie narusza to dobra innych osób;
10 wybierania i kandydowania do Rady Samorządu Internatu;
11 wpływania na życie placówki poprzez działalność samorządową;
12 wyjścia z internatu na zasadach ustalonych przez Regulamin Internatu;
13 sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny swojego postępowania.
- 21. Wychowanek przebywający w internacie ma obowiązek:
1.przestrzegać regulaminu i rozkładu dnia w internacie;
2. systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne;
3. uczestniczyć w nauce własnej wg zasad obowiązujących w internacie;
4. uczestniczyć w zorganizowanych formach zajęć w internacie;
5. przedłożyć pisemną zgodę rodziców/prawnych opiekunów na udział w zajęciach dodatkowych (Szkoła Muzyczna, treningi, inne) poza budynkiem internatu;
6. utrzymywać czystość w pomieszczeniach mieszkalnych i ogólnie dostępnych, sanitariatach oraz w otoczeniu internatu;
7. prawidłowo użytkować mienie internatu, a w przypadku zawinionej szkody pokryć koszty naprawy;
8. w dniu wyjazdu do domu uporządkować i zdać pokój wychowawcy dyżurującemu;
9. uczestniczyć w pracach na rzecz szkoły, internatu oraz środowiska;
10. wykupić całodzienne wyżywienie i regularnie uiszczać opłaty za wyżywienie, i zakwaterowanie;
11. kulturalnie zachowywać się w każdej sytuacji;
a) okazywać szacunek wychowawcom i pracownikom placówki;
b) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora, wychowawców oraz ustaleniom Rady Internatu;
12. przestrzegać zasad współżycia społecznego, a w szczególności:
a) okazywać szacunek kolegom;
b) przeciwstawiać się przejawom brutalności, wulgarności;
c) szanować poglądy i przekonania innych ludzi, wolność i godność osobistą drugiego człowieka;
13. być odpowiedzialnym za własne życie, zdrowie i wystrzegać się nałogów;
a) uczeń nie może palić tytoniu, pić alkoholu, używać narkotyków i jakichkolwiek środków psychoaktywnych;
14. dbać o higienę osobistą;
15. dopełnić obowiązku meldunku w terminie do 3 miesięcy;
16. zachowywać kulturę spożywania posiłków i poszanowania żywności;
17. każde wyjście z internatu zgłosić wychowawcy dyżurnemu (np. na salę, podwórko,
do sklepu itp.);
18. pozostawiać klucze od pokoi mieszkalnych u wychowawcy dyżurnego,
19. przestrzegać godzin powrotu do internatu (klasy I do 20.00, klasy starsze do 21.00),
20. przestrzegać ciszy nocnej (22°°- 6°°);
a) gasić światło o godzinie 22°° (za zgodą wychowawcy dyżurnego wychowanek może się uczyć po 22.00 przy lampce nocnej);
b) w czasie ciszy nocnej nie można korzystać z urządzeń multimedialnych;
21. przestrzegać zasad bhp i przepisów p. pożarowych;
22. zgłaszać wychowawcy dyżurującemu zwolnienia z zajęć lekcyjnych;
23. sprzątać jadalnię po kolacji wg harmonogramu dyżurów
24. korzystać z własnych komputerów tylko zgodnie z procedurami bezpiecznego korzystania z Internetu i zasadami ciszy nocnej.
- 22. Wychowankom internatu zabrania się:
1. wprowadzania do pokoi i na teren placówki osób niezamieszkałych w internacie bez uzgodnienia z wychowawcą;
2. spożywania alkoholu na terenie internatu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;
3. palenia papierosów, e-papierosów oraz posiadanie wszelkiego rodzaju akcesoriów z nimi związanych,
4. używania wszelkiego rodzaju środków odurzających i psychoaktywnych, jak też przebywania pod ich wpływem oraz ich wnoszenie, posiadanie i rozprowadzania;
5. gromadzenia w pokoju puszek i butelek po alkoholu;
6. posiadania przedmiotów mogących wskazywać na zażywanie środków odurzających;
7.posiadania i używania wszelkiego rodzaju przedmiotów niebezpiecznych dla życia
i zdrowia;
8. używania urządzeń elektrycznych gospodarstwa domowego w pokojach mieszkalnych oraz palenia świeczek i kadzidełek;
9. pozostawianie otwartych pokoi, gdy nikt w nich nie przebywa;
10.dokonywania samosądów;
11. wykorzystywania słabszych, znęcanie się itp.;
12. naklejania bezpośrednio na szafy, ściany i drzwi elementów dekoracyjnych;
13. przestawiania mebli;
14. wchodzenia do pokoi podczas nieobecności mieszkańców i korzystania z cudzej własności;
15.przebywania w internacie podczas przerw 5-cio minutowych.
Rozdział 4
Kary i Nagrody
- 23. Wychowanka można nagrodzić za:
1. wzorową postawę;
2. pracę społeczną;
3. osiągnięcia sportowe, artystyczne, naukowe i inne.
- 24. Nagrodami, o których mowa w §23 ust.1. 2. 3.są:
1. ustna pochwała wychowawcy wobec wszystkich wychowanków
w internacie;
2. pochwała wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;
3. list pochwalny do rodziców;
4. dyplom uznania od dyrektora szkoły.
- 25.Wychowawca lub dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Wychowawczej
w internacie, może postanowić o przyznaniu nagrody w innej formie.
- 26. Z tego samego tytułu można przyznać więcej niż jedną nagrodę.
- 27. Z wnioskiem o przyznanie nagrody może wystąpić Dyrektor Szkoły, Rada
wychowawcza w internacie, wychowawca lub Rada Samorządu Internatu.
- 28. Wychowanka można ukarać za nieprzestrzeganie postanowień regulaminu, zarządzeń i uchwał organów szkoły lub instytucji upoważnionych do ich wydawania.
- 29. Wychowanek może zostać ukarany:
1. ustnym upomnieniem wychowawcy internatu;
2. naganą wychowawcy z wpisem do dokumentacji internatu;
3. naganą dyrektora szkoły;
4. zawieszeniem prawa do zamieszkania w internacie na określony czas;
5. skreśleniem z listy wychowanków internatu.
- 30. Zastosowana kara powinna być adekwatna do popełnionego uchybienia.
- 31. Kary nie mogą być stosowane w sposób naruszający nietykalność i godność osobistą wychowanka.
- 32. Kary z wyjątkiem wymienionych w §29 ust. 1.2. nakłada Dyrektor Szkoły.
- 33. Od kar nałożonych przez dyrektora z zastrzeżeniem §29. ust.3. przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
- 34. Przed podjęciem rozstrzygnięcia dyrektor zasięga opinii Rady Wychowawczej
Internatu oraz opinii wychowawcy klasy.
- 35. Wychowanek może być ukarany skreśleniem z listy mieszkańców internatu za:
1. szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia;
2.spożywanie i/lub rozprowadzanie narkotyków i wszelkiego rodzaju środków psychoaktywnych;
3. spożywanie alkoholu lub przebywanie w internacie pod wpływem alkoholu – bez względu na miejsce jego spożycia;
4. rozboje, niszczenie mienia i narażanie współmieszkańców na zagrożenia życia i zdrowia;
5. nie wywiązywania się z obowiązków szkolnych (np. nie uczęszczanie na zajęcia szkolne);
6. nieprzestrzeganie przepisów bhp i p- poż., itp.;
- 36. Mieszkaniec może zostać pozbawiony miejsca w internacie w przypadku nieterminowego regulowania należności finansowych wobec internatu, nie dopełnienia formalności meldunkowych. Decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły w porozumieniu z Radą Wychowawczą Internatu.
- 37. Skreślenia wychowanka z listy mieszkańców internatu w formie decyzji dokonuje Dyrektor Szkoły.
- 38. Skreślenie następuje na podstawie wniosku Rady Wychowawczej Internatu.
- 39. Zastosowanie kary, o której mowa w §35. ust.2.3.4. jest obligatoryjne, jeżeli uprawniony organ udowodnił wychowankowi popełnienie przewinienia /przestępstwa.
- 40. Uczeń skreślony z listy mieszkańców nie ma prawa ubiegania się ponownie
o miejsce w internacie.
Rozdział 5
Organizacja pracy w internacie.
- 41. Internat realizuje swoje zadania wychowawcze przez cały rok szkolny z przerwą na okres ferii zimowych i letnich oraz innych dni i świąt, które określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
- 42. Młodzież wyjeżdża po zakończonych zajęciach szkolnych w piątek do domu rodzinnego z możliwością powrotu do internatu w niedzielę.
- 43.Praca w placówce odbywa się zgodnie z planem dnia i prowadzona jest w grupach wychowawczych oraz w kołach zainteresowań.
- 44.Liczbę wychowanków w grupie określa Dyrektor Szkoły w porozumieniu
z organem prowadzącym
- 45.Godzina zajęć wychowawczych trwa 60 min
- 46.tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych bezpośrednio z wychowankiem lub na jego rzecz dla nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć wynosi 30 godzin. Czas pracy nauczyciela- wychowawcy nie może przekraczać 40 godzin na tydzień
- 47.Zajęcia i czynności realizowane w ramach tygodniowego - obowiązkowego wymiaru godzin zajęć opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych z wychowankami są rejestrowane i rozliczane w dziennikach zajęć w okresach tygodniowych
- 48.Za całokształt pracy wychowawczej z grupą odpowiedzialny jest wychowawca grupy, który współdziała z młodzieżą w realizowaniu zadań grupy.
- 49.Opiekę w porze nocnej sprawuje wychowawca.
- 50.W uzasadnionych przypadkach opiekę w porze nocnej może sprawować osoba wyznaczona przez dyrektora
Rozdział 6
Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi.
- 51. Rodzice/opiekunowie prawni wnoszą opłaty za-posiłki, zakwaterowanie, kaucję,
(opłata za zakwaterowanie i kaucja jest obowiązkowa).
- 52. Wysokość opłat w internacie ustala Dyrektor Szkoły z organem prowadzącym.
- 53. Wysokość opłat może ulec zmianie w ciągu roku szkolnego.
- 54. O zmianie wysokości opłat dyrektor powiadamia rodziców/opiekunów prawnych
i wychowanków przynajmniej miesiąc przed wprowadzeniem zmian na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły.
- 55. Opłaty wnosi się z góry do 15 dnia każdego miesiąca.
- 56. Karty żywieniowe mogą być zwrócone z trzydniowym wyprzedzeniem po wcześniejszym zgłoszeniu w biurze stołówki.
- 57. Koszty odliczenia opłat uwzględnia się w następnym miesiącu.
- 58. Kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi odbywa się poprzez-kontakt osobisty (np. w czasie wywiadówek itp.), telefoniczny i listowy.
- 59. Rodzice/opiekunowie prawni mają prawo do znajomości Regulaminu Internatu, uzyskania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i postawy na terenie placówki.
- 60. O rezygnacji z zamieszkania dziecka w internacie rodzic powiadamia dyrektora szkoły lub wychowawcę grupy.
- 61. Rodzice/opiekunowie prawni biorą odpowiedzialność i podejmują decyzje w sprawach dotyczących ich małoletnich/pełnoletnich dzieci
- 62. W uzasadnionych przypadkach : ograniczenia praw rodzicielskich , śmierć rodziców itp. pełnoletni wychowanek ponosi odpowiedzialność sam za siebie.
Rozdział 7
Organy internatu.
- 63.Organami internatu są: Wicedyrektor ds internatu; Rada Wychowawcza Internatu, Rada Samorządu Internatu (RSI).
- 64. Wicedyrektor ds. internatu stoi na czele Rady Wychowawczej.
- 65. Rada Wychowawcza Internatu jest kolegialnym organem Internatu, który m.in.: opiniuje plan pracy, ocenia sytuację wychowawczą, dokonuje oceny pracy w poszczególnych grupach wychowawczych.
- 66. W skład Rady Wychowawczej Internatu wchodzą wszyscy nauczyciele - wychowawcy internatu.
- 67. Do zadań Rady Wychowawczej internatu należy:
1.inicjowanie i organizowanie różnych form pracy opiekuńczo-wychowawczej
w internacie;
2.opracowanie programu i planu pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,
3.dokonywanie analizy i oceny pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie,
4.stawianie wniosków w sprawie nagradzania i udzielania kar wychowankom.
- 68. Obowiązki wychowawcy internatu określają odpowiednie postanowienia Ustawy Karty Nauczyciela z 26.01.1982r.z późniejszymi zmianami oraz Statut Zespołu Szkół Nr 5
w Sanoku.
1. Ponadto do obowiązków wychowawcy należy:
- organizowanie i kierowanie pracą grupy wychowanków, która została mu powierzona;
- dbanie o zdrowie i życie młodzieży;
- troska o właściwy przebieg zajęć w internacie wg rozkładu dnia;
- rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków powierzonych opiece;
- poszanowanie intymności i godności osobistej wychowanków;
- uczenie prawdomówności, punktualności, dotrzymywania słowa;
- organizowanie wzajemnej pomocy w nauce, zwłaszcza w wyrównywaniu poziomu wiedzy;
- udzielanie porad i pomocy wychowankom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle niepowodzeń szkolnych i kontaktów rówieśniczych;
- kontaktowanie się z wychowawcami klas, pedagogami, rodzicami, opiekunami w zakresie postępów w nauce i zachowaniu wychowanków;
- czuwanie nad wywiązywaniem się wychowanków z obowiązków szkolnych, udziałem
w zajęciach, zwłaszcza lekcyjnych, odrabianiem prac domowych; - rozmowy i spotkania z wychowankami;
- kształtowanie kultury ogólnej wychowanków;
- troska o bezpieczeństwo wychowanków oraz kształtowanie w nich nawyków przestrzegania higieny;
- prowadzenie dokumentacji, realizacja planu opiekuńczo - wychowawczego i uchwał Rady Pedagogicznej;
- 69. Wychowawca ma prawo otworzyć szafę i tapczan w celu kontroli czystości.
- 70. Internat nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe będące własnością wychowanków.
- 71. Wybory do Rady Samorządu Internatu są przeprowadzane co 2 lata w wyborach bezpośrednich, a wybory uzupełniające przeprowadzone są stosownie do potrzeb.
- 72. W skład Rady Samorządu Internatu wchodzą: przewodniczący, z-ca przewodniczącego , sekretarz, skarbnik, dwóch członków.
- 73. Rada Samorządu Internatu jest reprezentantem ogółu mieszkańców. Rada Samorządu może przedstawić Radzie Wychowawców wnioski w sprawach dotyczących mieszkańców internatu.
- 74. Kompetencje Rady Samorządu Internatu:
1. opracowuje własny plan pracy, który uzgodniony jest z Radą Wychowawczą;
2. współpracuje z wychowawcami;
3. troszczy się o dobrą atmosferę, ład i porządek w internacie;
4. współdecyduje w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
5. ma prawo do działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem.
Rozdział 8
Dokumentacja.
- 75. Internat prowadzi następującą dokumentację:
1.dzienniki zajęć grup wychowawczych;
2.księgę ewidencji wychowanków;
3.książki wyjść i wyjazdów wychowanków;
4.plan pracy opiekuńczo-wychowawczej internatu
5.książkę meldunkową;
6.zeszyt uwag i spostrzeżeń o wychowanku;
7.internat może prowadzić książkę protokołów Rady Wychowawczej Internatu oraz książkę zarządzeń i ogłoszeń.
KWATEROWANIE W INTERNACIE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 5 W SANOKU (kurs)
- Szczegóły
- Autor: Grzegorz B
Zakwaterowanie i opłaty - kurs
Istnieje możliwość zakwaterowania młodzieży w internacie Zespołu Szkół nr 5 w Sanoku
Zakwaterowanie i wyżywienie pokrywa młodzież z własnych środków.
Odpłatność za wyżywienie (przyjazd w niedzielę)
Śniadanie 20x6,00 zł=120,00 zł obiad 20x10,00zł=200,00 zł kolacja 16x7,00 zł=112,00 zł
Wyżywienie 432,00+ zakwaterowanie 80,00zł = 512,00 zł
Koszt zakwaterowania wynosi - 80 zł za kurs
Koszt wyżywienia - stawka 23,00 zł (dziennie)
śniadanie- 6,00 zł, obiad - 10,00zł kolacja-7,00 zł
Opłaty należy wpłacić na konto przed przyjazdem do internatu
(zabrać potwierdzenie dokonanej płatności)
Wpłaty za wyżywienie i zakwaterowanie dokonuje się na nr konta
94 1600 1462 1719 2420 1000 0001
Nazwa: Zespół Szkół Nr 5 ul. Sadowa 21, 38-500 Sanok,
tytułem: wyżywienie w internacie, imię nazwisko wychowanka, miesiąc;
Kaucja zwrotna (płatna gotówką w biurze stołówki w dniu kwaterowania) – 100 zł
Zakwaterowanie możliwe jest - dniu rozpoczęcia kursu lub w niedzielę poprzedzającą dzień rozpoczęcia turnusu od godz. 16.00 p. 16 (parter)
Obowiązuje wcześniejsza telefoniczna rezerwacja miejsc 5 dni przed przyjazdem) pod numerem: 13 463 23 84 (internat)
lub 13 463 23 83 (biuro stołówki)
Więcej informacji z zakładce: Internat.
FAKTURY ZA WYŻYWIENIE I ZAKWATEROWANIE
Faktury za wyżywienie i zakwaterowanie w internacie wystawiane są
tylko i wyłącznie w danym miesiącu, w którym nastąpiło naliczenie kwoty. Wychowanek internatu ma obowiązek przedłożyć w biurze stołówki dane do faktury.
ZWROTY ZA POSIŁKI
- Odliczenie z posiłków może nastąpić z powodu choroby, wycieczki, wyjazdu mieszkańca internatu do domu lub innych przyczyn losowych.
- Nieobecność należy zgłosić u wychowawcy w internacie lub w biurze stołówki do godz. 8.15 i wtedy możliwy jest odpis od następnego dnia (np. wtorek do 8.15 - odpis środa).
- Zgłoszenie po godz. 8.15 - odliczenie posiłków liczone jest za dwa dni (np. wtorek po 8.15 - odpis czwartek). Osoba bez zgłoszenia odpisu będzie liczona na posiłki). Jest to związane z zamówieniami towarów u dostawców.
- Należy zwrócić bloczki żywnościowe za niewykorzystane posiłki.
- Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w bieżącym lub następnym miesiącu.
OPŁATY W INTERNACIE W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
- Szczegóły
- Autor: Grzegorz B
OPŁATY W INTERNACIE W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Obowiązujące stawki opłat za posiłki od 01.09.2024r.
dla uczniów
śniadanie - 6,00 zł
obiad - 10,00 zł
kolacja - 7,00 zł
dzienna stawka żywieniowa wynosi 23 zł
opłata za zakwaterowanie w internacie - 80,00 zł (miesięcznie)
kaucja (jednorazowa, zwrotna po wymeldowaniu) - 100,00 zł
1. Wpłaty za wyżywienie i zakwaterowanie dokonuje się na nr konta
94 1600 1462 1719 2420 1000 0001
Nazwa: Zespół Szkół Nr 5 ul. Sadowa 21, 38-500 Sanok
2. Naliczenie kwoty odbywa się w biurze stołówki w wyznaczonych dniach (końcem miesiąca poprzedniego)
3. Na tablicy ogłoszeń podawana jest kwota za pełne wyżywienie w internacie w danym miesiącu.
4. Wyliczoną kwotę (ani mniej, ani więcej) należy wpłacić w danym miesiącu, którego dotyczy wyżywienie (np. wyżywienie za luty - wpłata w lutym)
(tytułem: wyżywienie i zakwaterowanie w internacie, Jan Kowalski, wrzesień 2022).
6. Wpłat za wyżywienie należy dokonywać do 10 każdego miesiąca.
5. Wpłaty za kaucję dokonuje się na nr konta (zmiana numeru konta)
40 1600 1462 1719 2420 1000 0003
W tytule przelewu koniecznie podać za kogo dokonywana jest wpłata
FAKTURY ZA WYŻYWIENIE I ZAKWATEROWANIE
Faktury za wyżywienie i zakwaterowanie w internacie wystawiane są
tylko i wyłącznie w danym miesiącu, w którym nastąpiło naliczenie kwoty. Wychowanek internatu ma obowiązek przedłożyć w biurze stołówki dane do faktury.
ZWROTY ZA POSIŁKI
- Odliczenie z posiłków może nastąpić z powodu choroby, wycieczki, wyjazdu mieszkańca internatu do domu lub innych przyczyn losowych.
- Nieobecność należy zgłosić u wychowawcy w internacie lub w biurze stołówki do godz. 8.15 i wtedy możliwy jest odpis od następnego dnia (np. wtorek do 8.15 - odpis środa).
- Zgłoszenie po godz. 8.15 - odliczenie posiłków liczone jest za dwa dni (np. wtorek po 8.15 - odpis czwartek). Osoba bez zgłoszenia odpisu będzie liczona na posiłki). Jest to związane z zamówieniami towarów u dostawców.
- Należy zwrócić bloczki żywnościowe za niewykorzystane posiłki.
- Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w bieżącym lub następnym miesiącu.
Wielkanocne baranki dla Katowic.
- Szczegóły
- Autor: Mirosław P.
05.04.2017r. dotarły na onkologię kliniczną w Katowicach nasze baranki Wielkanocne. Życzymy wszystkim pacjentom i pracownikom by ten wiosenny czas Wielkanocy przyniósł im pełne koszyki nadziei, siły i wiary w to, że to co dobre jest przed nimi , a to co złe już minęło.
Opracowała Małgorzata Hnat